DAY TWO: THE PRINCIPLE OF FASTING


Read: Isaiah 58 & Matthew 17

Though fasting is never commanded in scripture, Jesus assumed that the disciples would want to in order to see great things happen!

As we often do at Life Church, we go back to the law of first mention. The first mention of a fast was in Ex. 34:28. When Moses received the Ten Commandments from God, he engaged in a forty-day fast. We then flip to the New Testament and we see that Jesus began His earthly ministry with prayer and fasting. Mt. 4:1-2—a forty-day fast that Jesus completed!

We can very quickly see in scripture that when ministries and significant plans were being established, prayer and fasting were major components of God’s process.

In Isaiah 58, we see amazing scripture showing us five areas where we can truly see breakthrough as we begin to pray and fast. We see fasting for freedom from addictions(v.6). We see it for the undoing of heavy burdens (v.6). We observe fasting for revival and soul winning (v.6). We see fasting for the conquering of mental and emotional problems (v.6), as well as fasting to meet the physical needs of others (v.7).

The fast that God seeks requires and promises much more. The "if-then" pattern of verses 8-12 sets forth the consequences of such a fast. If the people choose the fast God sets before them, then they will have the blessing they seek: light, healing, help, protection, satisfying of needs, and, most centrally, the presence and guidance of God among them. I truly love the fact that this passage is so clear. God is so eager and so willing, but so many times our own comfort and convenience gets in the way.

I truly wonder sometimes how much we have missed out on potentially because of the inability to fast and pray.

The scripture in Matthew 17 where Jesus rebuked a demon out of a boy is so clear. The disciples while in disbelief of the miracle ask a very pointed question, “Why could we not?” Verse 21 states, “This kind does not go out without prayer and fasting.” There is a very key element of our faith that is set into motion when we as believers engage in prayer and fasting.

As we children of God lay down things that we hold onto as important to our lives in order to do nothing more than press in and display our dependence and faith in God, we very clearly demonstrate a need and a dependence on Him above everything else. Often when I move into fasting seasons of my life, I liken it to whenever Denette and I are in conversations. Oftentimes being a guy, I try to “multitask.” Inevitably, there are details missed, responsibilities forgotten, or perceived disregard for what she is saying. That example makes me wonder how many times we may pray for something, but all the while we’re too busy or focused on other stuff to truly hear and see God move. Removing things from our lives leaves us room to truly and attentively spend time with God in a way that He originally intended and designed for us. What AMAZING moments those are!

Prayer: Lord, I love you! God, I pray these next twenty days are spent with You and me becoming closer than ever before. Holy Spirit, help me hear and see you move in ways like never before. God, thank you for desiring to be with just me.

Song: A Little Longer by Brian & Jenn Johnson

EL PRINCIPIO DEL AYUNO

Isaías 58 Y Mateo 17

Aunque el ayuno nunca se manda en las Escrituras, Jesús asumió que los discípulos lo querrían para ver grandes cosas suceder!

Como a menudo hacemos en Life Church, volvemos a la regla de la primera mención. La primera mención de un ayuno fue en Ex. 34:28. Cuando Moisés recibió los Diez Mandamientos de Dios, participó en un ayuno de cuarenta días. Luego vamos al Nuevo Testamento y vemos que Jesús comenzó Su ministerio terrenal con la oración y el ayuno. Mt. 4:1-2—¡Un ayuno de cuarenta días que Jesús completó!

Podemos ver muy rápidamente en las Escrituras que cuando se establecen ministerios y planes significativos, la oración y el ayuno eran componentes principales del proceso de Dios.

En Isaías 58, vemos escrituras asombrosas que nos muestran cinco áreas donde realmente podemos ver el avance a medida que comenzamos a orar y ayunar. Vemos ayunar por la libertad de las adicciones(v.6). Lo vemos para liberarnos de cargas pesadas (v.6). Vamos al ayuno por avivamiento y ganar almas (v.6). Vemos el ayunar para superar problemas mentales y emocionales (v.6), así como el ayuno para suplir las necesidades físicas de otros (v.7).

El ayuno que Dios busca requiere y promete mucho más. El modelo "si-entonces" de los versículos 8-12 expone las consecuencias de tal ayuno. Si el pueblo elige el ayuno que Dios pone delante de ellos, entonces tendrá la la bendición que busca: luz, sanidad, ayuda, protección, satisfacción de las necesidades y más, específicamente la presencia y guía de Dios con ellos.

Me encanta el hecho de que este pasaje es tan claro. Dios está ansioso y dispuesto, pero muchas veces nuestra propia comodidad y conveniencia se interpone en el camino. Realmente me pregunto a veces cuánto hemos perdido en potencial debido a la incapacidad de ayunar y orar.

La Escritura de Mateo 17, donde Jesús reprendió fuera a un demonio en un niño, es tan clara. Los discípulos en su incredulidad ante milagro, hacen una pregunta muy clara: "¿Por qué no podríamos?" El versículo 21 dice: "Este tipo no sale si no es con oración y ayuno". Hay un elemento muy clave de nuestra fe que se pone en marcha cuando nosotros, como creyentes, nos dedicamos a la oración y al ayuno. A medida que los hijos de Dios entregamos cosas a las que nos aferramos y son importantes a nuestra vida para no hacerlas más , mostrando así nuestra dependencia y fe en Dios, demostramos muy claramente una necesidad y una dependencia de Él por encima de todo lo demás. A menudo, cuando me muevo a temporadas de ayuno para mi vida, lo comparto con Denette lo conversamos.

A menudo siendo un hombre, hago "multitarea". Inevitablemente, hay detalles perdidos, responsabilidades olvidadas. Ese ejemplo me hace preguntarme cuántas veces podemos orar por algo, pero estamos demasiado ocupados o enfocados en otras cosas para escuchar y ver a Dios moverse de verdad. Eliminar las cosas de nuestra vida nos deja espacio para pasar verdadera y atentamente tiempo con Dios de una manera que originalmente pretendía y diseñó para nosotros. ¡Qué momentos increíbles son!

Oración: ¡Señor, Te Amo! Dios, ruego que al terminar estos próximos veinte días tú y yo estemos más cerca que nunca. Espíritu Santo, ayúdame a escucharte y muevete en mi vida como nunca antes. Dios, gracias por desear estar conmigo.

Canción: A Little Longer by Brian & Jenn Johnson

Recent Posts
  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • LIFE CHURCH VIMEO

6224 OLD PASCO ROAD

WESLEY CHAPEL, FL 33544

info@lifechurchnow.com

813-973-2230

18924 COUNTY LINE ROAD

SPRING HILL, FL 34610

info@lifechurchnow.com

352-799-2821